środa, 11 lipca 2012

FRANCUSKIE SŁONECZKA

Pomimo tego, że żar się z nieba leje, mi nigdy słońca nie jest dość. Dlatego też dzisiejszego popołudnia postanowiłam sprowadzić słońce na talerz, a ściślej mówiąc maleńkie słoneczka.
Ja formowałam ciastka, a mój wierny paparazzi przygotował fotorelację


OWOCOWE SŁONECZKA:
  • opakowanie ciasta francuskiego 250gr
  • sezonowe owoce
  • jedno białko jajka
  • gruby cukier ( ja użyłam brązowego )
  • płatki migdałów 
Ciasto francuskie kroimy na kwadraty o bokach dowolnej długości. Im mniejsze tym fajniej wyglądają na talerzu.
Następnie każdy kwadrat nacinamy od rogów ku środkowi pozostawiając na środku nienacięte kółko, które następnie wypełniamy owocami sezonowymi.






Zwijamy co drugi róg do środka i sklejamy wszystkie cztery. Możemy też najpierw złożyć rogi do środka a następnie zrobić wgłębienie np. kieliszkiem i wypełnić je owocami.


Aby na talerzu nie było nudno możemy wykonać również słodkie poduszeczki.




Każde ciastko smarujemy białkiem i posypujemy cukrem oraz np. płatkami migdałów.

Gotowe ciasteczka układamy na płaskiej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Zachowujemy odstępy, bo ciastka urosną. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 225 st C i pieczemy ok. 15-20 min. 




Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz