środa, 14 listopada 2012

JĘZYKI TEŚCIOWEJ - FILETY Z KURCZAKA Z BAKŁAŻANEM




Nazwa przewrotna, ale czy do końca słuszna? Danie jest ostre i eleganckie, a ja nie jestem jeszcze teściową, więc nie mam pojęcia o co w tej nazwie chodzi ;)

składniki na 1 porcję :
  • 2 pojedyncze filety z kurczaka (ewentualnie 2 plastry schabu bez kości)
  • 2 cienkie plastry bakłażana
  • 2 plastry sera
  • 2 plastry szynki konserwowej
  • sos cygański lub inny pomidorowy ostry
  • sól, pieprz
  • tarta bułka 
  • 1 jajko
Kotlety rozbijamy bardzo cieniutko, ale ostrożnie, żeby nie porozrywały się. Tak przygotowane solimy, pieprzymy i smarujemy sosem pomidorowym. Ja użyłam gotowego cygańskiego, do którego dodałam odrobinę chilli. Na doprawionych filetach układamy ser, szynkę i bakłażana, którego lekko i bardzo krótko wcześniej podduszamy na patelni (około 2min z każdej ze stron). Całość zwijamy delikatnie w roladę, którą możemy spiąć szpilką. Obtaczamy roladki w skłóconym, lekko posolonym jajku i następnie w bułce tartej, po czym smażymy na oliwie.
Podajemy wg. upodobań z podsmażanymi ziemniaczkami z koperkiem lub dowolną surówką i np. frytkami.




2 komentarze:

  1. Super Miko! Ja też nie jestem jeszcze teściową, ale już bym chciała być;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bajer! Nieźle się rozwijasz kulinarnie, niedługo prześcigniesz stare Mamcie ;-)

    OdpowiedzUsuń