wtorek, 2 września 2014

KRUCHY BLOK Z CZEKOLADĄ I RYŻEM PREPAROWANYM





Pamiętacie ryż preparowany? Ja pamiętam doskonale. Dzisiaj trochę zapomniany, dlatego postanowiłam przypomnieć przepis z jego wykorzystaniem. Pyszny słodziutki blok, który bardzo ładnie się kroi, nawet w przypadku bardzo małych porcji.

KRUCHY BLOK Z CZEKOLADĄ I RYŻEM PREPAROWANYM:
blaszka 25x25cm
biała warstwa:

  • 55g masła
  • 1 łyżka stołowa miodu
  • 150g białej czekolady 
  • 50g preparowanego ryżu
ciemna warstwa:
  • 55g masła
  • 2 łyżki miodu
  • 125g czekolady deserowej
  • 75g preparowanego ryżu
W kąpieli wodnej rozpuszczamy masło, połamaną białą czekoladę i miód. Po rozpuszczeniu składników zdejmujemy miskę z rondelka i wsypujemy do niej ryż preparowany i mieszamy.
Formę wykładamy folią i do tak przygotowanej wylewamy warstwę białą. Rozprowadzamy masę wyrównując ją i lekko dociskając.Wstawiamy formę do lodówki do stężenia.
Aby przygotować warstwę z ciemną czekoladą ustawiamy ponownie miskę na rondelku z gotującą wodą i wrzucamy do niej połamaną czekoladę deserową , masło i miód. Po roztopieniu zdejmujemy miskę i dodajemy ryż preparowany. Po wymieszaniu wykładamy ciemną warstwę na stężałą warstwę białą. Ponownie wstawiamy do lodówki na około 1 godzinę, aby blok całkowicie stężał. Następnie wyciągamy blok z formy, odklejamy folię i kroimy na dowolnej wielkości porcje.



19 komentarzy:

  1. Ryż preparowany to smak mojego dzieciństwa:) Podoba mi się to zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam!
    w dzieciństwie lubiłam wykonane z niego "szyszki" :) podsunęłaś mi pomysł na deser ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacja:) świetnie wygląda, prosty a jaki efektowny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. łaaa, ja uwielbiam takie przysmaki z ryżu, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zazwyczaj robię w formie szyszek, ale Twoja propozycja prezentuje się znacznie lepiej :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny! Niezwykle efektownie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypomniały mi się "szyszki" z dzieciństwa...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smacznie wygląda! Obserwuję i zapraszam do mnie.
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czasami robię "szyszki" ale z tym chyba mniej zabawy! Na pewno wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wieki całe nie jadłam ryżu preparowanego; to był zdecydowanie jeden z moich ulubionych dziecięcych smakołyków :)
    Zjadłabym taki blok, żeby przypomnieć sobie jego smak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja taki ryż jadałam jako szyszki, muszę je znów zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  13. wooow! cudowne :) jutro takie robię :D uwielbiam w ogóle blok, tylko cały czekoladowy z herbatnikami. do tego robię sobie cafe latte i żyć nie umierać :) w ogóle odkąd mam taki porządny ekspres od saeco z tymi wszystkimi mlecznymi kawami zaczełam w końcu sama piec ciasta! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda niezwykle kusząco, boski deser, cieszę się, że go przypomniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  15. a ja udoskonale i zrobie kilka cieńszych warstw

    OdpowiedzUsuń
  16. Pycha, robiłam taki kiedyś częściej, a 4 lata temu pojawił się u mnie na blogu:
    http://piekarnik.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?698665

    OdpowiedzUsuń