poniedziałek, 8 grudnia 2014

KOLOROWE CHOINKI






Powoli zaczyna na blogach panować świąteczna atmosfera, która również i mnie owładnęła. Jak to u mnie zwykle bywa, najwięcej jest ciasteczek. Ktoś zapytał mnie kiedyś czemu właśnie ciastka tak lubię? Bo są takie urocze i dają nieskończone pole do popisu jeśli chodzi o kształty i dekoracje. A co najważniejsze zawsze, kiedy kogoś częstuję, to widzę to coś w oczach obdarowanego, że już rodzi się pomysł na kolejne ciasteczkowe wyzwanie. 
W tym roku Mikołaj uznał, że, chyba nieźle te ciastka mi wychodzą, bo dostałam śliczną nową foremkę:))


KOLOROWE CHOINKI :

około 35-40 szt
  • 2 szkl mąki
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • 200g margaryny
  • 2 żółtka
  • 3 łyżeczki przyprawy korzennej( użyłam gotowej mieszanki Kamis)
Z podanych składników zagnieść szybko kruche ciasto, które należy zawinąć w lnianą ściereczkę i wstawić do lodówki na około 1godz.
Po tym czasie ciasto wyjmujemy na oprószoną mąką stolnicę i wałkujemy na grubość około 1mm. Z rozwałkowanego ciasta wykrawamy choinki, które układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Odstępy między ciasteczkami nie muszą być zbyt duże, bo w czasie pieczenia nie urosną.
Piekarnik nagrzewamy do temp. 180st.C i pieczemy 10- 12min (przy włączonym termoobiegu).
Gotowe ciastka studzimy na kuchennej kratce , a następnie dekorujemy kolorowym lukrem.





Przepis dodaję do akcji:


zBLOGowani.pl

2 komentarze:

  1. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń