poniedziałek, 29 sierpnia 2016

RYBA PIECZONA W FOLII Z PATELNI





Dla mnie nie ma złej chwili na przyrządzenie ryby, dlatego też goszczą one na moim stole, bardzo często. Dzisiaj proponuję przepis na rybę pieczoną w folii z patelni. Ja dzisiaj upiekłam świeżego leszcza, ale z powodzeniem może to być pstrąg czy też dorsz.

RYBA PIECZONA W FOLII Z PATELNI:

  • 1  tusza ryby ( użyłąm leszcz o wadze 600g )
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 plasterki cytryny
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu
  • 3 gałązki świeżego oregano
  • 1 gałązka świeżego tymianku
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1 łyżeczka zimnego masła
  • sól
ponadto:
  • folia aluminiowa
  • 1 - 2 łyżki oleju
Tuszę ryby myjemy i delikatnie osuszamy papierowym ręcznikiem. Czosnek obieramy i kroimy w cienkie plasterki. 2 gałązki koperku odkładamy, a resztę drobno siekamy.Rybę oprószamy solą i posypujemy posiekanym koperkiem a następnie do jej środka wkładamy plasterki cytryny, 1 gałązkę oregano, gałązkę tymianku oraz rozmarynu i 2 pozostałe gałązki koperku. Dodajemy wiórki masła i kilka plasterków czosnku. Resztę czosnku i oregano rozkładamy na wierzchu ryby. Zawijamy rybę w folię aluminiową dokładnie łącząc brzegi. Na patelni rozgrzewamy olej i umieszczamy na niej zawiniętą w folię rybę. Smażymy pod przykryciem przez około 10 minut z każdej strony. Podajemy na ciepło w towarzystwie sezonowej surówki.





10 komentarzy:

  1. mniam! :) wspaniała rybka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak dawno nie jadłam rybki, muszę w końcu zrobić :)) Mhmmm wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Leszcza sto lat nie jadłam, musiał być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. Leszcze pokazały się rok temu....

      Usuń
  4. no,no,no.. aż tutaj mi zapachniało! :)
    Uwielbiam aromatyczne ryby ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z ryb najbardziej lubię łososia, w dodatku ostatnio bardzo mi zasmakował w bardzo niecodziennym wydaniu z przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-pieczony-curry-z-sosem-i-ryz-z-makaronem/ Taka orientalna nutka w łososiu to dla mnie nowość, ale cieszę się, że spróbowałam. Przepis jest świetny, polecam!

    OdpowiedzUsuń