czwartek, 27 czerwca 2013

PIECZONA PIERŚ KACZKI Z ZIOŁOWĄ NUTĄ



Delikatna pierś kaczki, chrupiąca skórka i cudowny ziołowy aromat. Jedno z dań, które darzę uwielbieniem absolutnym. Smakuje doskonale zarówno z pure ziemniaczanym jak i wszelkimi kluchami typu śląskie czy kopytka. A jak dołożyć do tego jeszcze modrą kapustę to mamy danie idealne.

Pieczona pierś kaczki:


  • 2 -3 piersi kaczki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 gałązka tymianku
  • estragon
  • majeranek
  • sól, pieprz
  • 1/2 szkl. czerwonego wina
  • oliwa
Kaczkę opłukać i osuszyć papierowym ręcznikiem. Natrzeć ją rozgniecionym czosnkiem, majerankiem, estragonem, solą i pieprzem, odłożyć na 2 godz. do lodówki. Po upływie tego czasu, naszą kaczkę opiekamy krótko na niewielkiej ilości oliwy na dość dużym ogniu,układając ją skórką do dołu. Zmniejszamy ogień, podlewamy wino z gałązką rozmarynu i dusimy pod przykryciem około 40 -50min co jakiś czas polewając mięso powstałym sosem.

18 komentarzy:

  1. kaczki jeszcze nie przygotowywałam, ale z opisu widzę, że wychodzi pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. I w sumie nie jest taka trudna.

    OdpowiedzUsuń
  3. U ciebie ostatnio same pyszności.Za kaczką nie przepadam , ale kopytka , albo sląskie z sosikiem to popropszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kaczuszkę uwielbiam ! Tak zrobioną z chęcią bym skonsumowała .Bardzo ,bardzo apetyczna !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, świetne danie, ja nie odważyłam się jeszcze przygotować kaczki... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię kaczkę, smaki mi narobiłaś. Wygląda cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjnaaaa,nie mogę oczu oderwać.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja się ciągle do kaczki zbieram i mi nie po drodze:P i ciągle kurczaka robię:P
    pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pierwszy raz robiłam kaczkę i jestem zadowolona:) chociaż wydaje mi się, że była trochę gumowa, chociaż może tak powinno być...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że powodem mógł być zbyt długi czas duszenia. Czasem wystarczy 5 - 10min za długo dusić, by efekt nie był w pełni zadowalający. Mam nadzieję, że następnym razem wszystko będzie idealnie:)

      Usuń
  10. Czy kaczki nie powinno się kłaść na zimną patelnię?Aby wytopić tłuszcz?

    OdpowiedzUsuń