sobota, 9 listopada 2013

MAŚLANE KWIATUSZKI






Moja fascynacja ciasteczkami wyciskanymi trwa nadal. Dzisiaj przygotowałam zwykłe maślane kwiatuszki. Robi się je błyskawicznie, a są przepyszne i tak bardzo przypominają te kupne.

CIASTKA WYCISKANE:

  • 250g margaryny
  • 3 szkl mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 żółtka
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 3 łyżki oleju
  • aromat pomarańczowy
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, cukrem  i cukrem waniliowym. Dodajemy resztę składników i szybko zagniatamy gładkie elastyczne ciasto. Jeśli ciasto wyjdzie zbyt lepkie, można delikatnie podsypać je mąką. Tak przygotowane ciasto wkładamy do maszynki i wyciskamy ciastka bezpośrednio na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do temp. 180st.C i w tak nagrzanym piec ciasteczka około 12 - 15min.





10 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiedz mi gdzie kupiłaś maszynkę? ja też się przymierzam. Przepis na pewno wykorzystam, może nawet dzisiaj z moimi dziewczynkami.
    Mam jeszcze pytanie czy masło tutaj może być zamiast margaryny?

    OdpowiedzUsuń
  3. Maszynkę kupiłam kilka lat temu w Niemczech. To zwykły model za który zapłaciłam na wyprzedaży nieduże pieniądze. Moja ma 10 wzorów ciastek i 6 końcówek do kremów i bitej śmietany i w zupełności to wystarcza. A co do masła, to jak najbardziej można zamienić. Wzbogaci to tylko smak .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za odpowiedź. Kurcze muszę dopaść maszynkę, nadal jestem zubożała o nią :)
      Nadal zachwycam się Twoimi zdjęciami :) Cudne

      Usuń
  4. Śliczne i na pewno pyszne, do herbaty w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystko, co maślane :) Ciszę się, że odnalazłaś tą maszynkę po takim czasie :) !

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak patrzę na Twoje ciasteczka to strasznie żałuję, że nie mam takiej maszynki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam taką maszynkę i aż wstyd się przyznać ale jeszcze jej nie wypróbowałam :). Ciasteczka jak malowane.

    OdpowiedzUsuń
  8. cudny bukiecik tworzą Twoje ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń