piątek, 23 listopada 2012

ZUPA KREM Z DYNI Z GRZANKAMI


Jakiś czas temu królowała ta zupa na prawie wszystkich blogach. U mnie nie mogło być inaczej. Ugotowałam, zmusiłam rodzinkę do degustacji i razem orzekliśmy, że na pewno powróci jeszcze nie raz na nasz stół. Przepisów jest na nią mnóstwo, ale mi przypadł do gustu chyba najprostszy ze sposobów wykonania tej zupy. Żadnych udziwnień w myśl zasady : mniej znaczy więcej. A do tego wykonanie - ekspresowe. Dla mnie nie trzeba lepszej rekomendacji.

ZUPA KREM Z DYNI:



  • około 1kg dyni
  • 1 mała cebulka
  • 1 1/2 bulionu warzywnego
  • 2 łyżki masła
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz
  • 1/4 szkl. dobrej śmietanki słodkiej (ja użyłam 30%)
Na maśle musimy zeszklić drobno posiekaną cebulę, a następnie dodajemy do niej pokrojoną w kostkę dynię ( obraną wcześniej ze skóry) . Przesmażamy krótko, po czym wrzucamy wszystko do garnka z gotującym się wywarem. Gotujemy do miękkości i blendujemy. Powstały krem doprawiamy solą i pieprzem oraz gałką muszkatołową. Całość zabielamy śmietaną. Zupę możemy podawać samą lub tak jak ja, przybraną natką pietruszki i grzankami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz