poniedziałek, 13 października 2014

SAŁATKA Z CZERWONEJ KAPUSTY- NA ZIMĘ





Jedna z ulubionych sałatek w moim domu. Kiedyś namiętnie kupowałam ją w sklepie, ale zbyt duże słoiczki, których nie zużywałam na raz, zmusiły mnie do poszukiwań odpowiedniej receptury. Udało mi się taką znaleźć i teraz nawet nie mam ochoty spojrzeć na sklepową.

SAŁATKA Z CZERWONEJ KAPUSTY:
14szt słoików o pojemn. 330ml

  • 3 kg kapusty czerwonej
  • 1 kg kwaśnych, kruchych jabłek
  • 1/2 kg cebuli
zalewa:
  • 1szkl wody
  • 1szkl octu 10%
  • 1szkl cukru
  • 12 ziarenek ziela angielskiego
  • 4 listki laurowe
  • 3 łyżki soli
  • 1 łyżeczka gorczycy
Kapustę drobno szatkujemy. Jabłka obieramy, wycinamy gniazda nasienne i ścieramy na grubych oczkach tarki. Cebulę obieramy, a następnie siekamy w pół - talarki. 
Składniki zalewy umieszczamy w dość dużym garnku i doprowadzamy do wrzenia. Następnie do zalewy dokładamy poszatkowaną kapustę z jabłkami i cebulą. Gotujemy wszystko razem 20min od czasu do czasu mieszając.
Słoiki wyparzamy, a następnie napełniamy sałatką do 4/5 wysokości, lekko dociskając. Zakręcamy i pasteryzujemy 30min.




8 komentarzy: