piątek, 31 lipca 2015

SAŁATKA Z CUKINII W CHILI - NA ZIMĘ





Jakiś czas temu zostałam poczęstowana pyszną cukinią ze słoiczka. Pełniła ona rolę dodatku do grilowanego mięsa . Niestety nie miałam okazji dopytać o szczegóły przepisu, ale po przeszukaniu internetu, natknęłam się na bardzo podobny przepis. Oczywiście nie byłabym sobą, jeśli bym go nie wypróbowała. Przygotowanie jest banalnie proste, a będziecie mieli doskonałą przekąskę lub dodatek do obiadu czy grilowanych mięs. Możecie użyć samej zielonej cukinii, lub jak ja - pomieszać żółtą z zieloną.

SAŁATKA Z CUKINII W CHILI - NA ZIMĘ:

  • 2 kg cukini
  • 1 łyżeczka chili w proszku
  • 4 łyżki soli
  • 1 szkl cukru
  • 1 i 1/2 szkl octu 10%
  • 1/4 szkl oliwy
  • 5-6 dużych ząbków czosnku
Cukinię myjemy, odcinamy końce i jeśli jest bardzo przerośnięta, to wydrążamy watowaty środek z pestkami. Jeśli posiadacie cukinię niezbyt dużą to nie ma potrzeby usuwania środka. Tak przygotowane cukinie warzymy. Kroimy je na plastry wzdłuż i następnie w słupki, lub po prostu w grubą kostkę. Pokrojoną cukinię wrzucamy do miski, wsypujemy do niej chili, sól oraz dokładamy obrany i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko mieszamy. Miskę przykrywamy i odstawiamy na przynajmniej godzinę. W tym czasie cukinia powinna puścić sok.
W rondelku podgrzewamy ocet z oliwą i cukrem do momentu rozpuszczenia się cukru. Do tak przygotowanej zalewy dodajemy sok z pod zasolonej cukinii i wszystko doprowadzamy do wrzenia. Do wyparzonych słoiczków upychamy pokrojoną cukinię i zalewamy ją gorącą zalewą. Słoiczki zakręcamy i odstawiamy. Kiedy wystygną, dodatkowo pasteryzujmy je jeszcze przez 5 min.







inspiracja

4 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł na pyszne zimowe zapasy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna jest taka sałatka, moja ciocia taką robi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzisiaj robię. Właśnie odstawiłam, żeby cukinia sok puściła :-)ostre będzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dzisiaj robię. Właśnie odstawiłam, żeby cukinia sok puściła :-)ostre będzie :-)

    OdpowiedzUsuń