środa, 29 stycznia 2014

JAK SZYBKO POZBAWIĆ PAPRYKĘ SKÓRKI?


Kiedyś skuteczne i szybkie usunięcie skórki z papryki było dla mnie nie lada wyzwaniem. A ponieważ bardzo lubię paprykę i często przygotowuję dania z jej dodatkiem, to musiałam poszukać sposobu jak pozbyć się niechcianej skórki. Dla wielu z Was nie będzie to żadna odkrywcza metoda, ale może komuś jednak ten sposób się przyda. A może sprowokuje to Was do podzielenie się swoimi sposobami. 

POZBAWIANIE PAPRYKI SKÓRKI:

  • strąki świeżej papryki
  • 1 łyżka oliwy
  • woreczek foliowy

Strąki papryki myjemy i osuszamy kuchennym ręcznikiem. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy i wrzucamy na nią paprykę. Obsmażamy z każdej strony na dość dużym ogniu. Papryka powinna w niektórych miejscach lekko zbrązowieć, ale nie możemy jej przypalić.




Zdejmujemy patelnię z ognia a opieczone papryki natychmiast przekładamy do zwykłego foliowego woreczka. Odkładamy na kilka minut do przestudzenia.



Wyjmujemy strąki z woreczka i małym nożykiem usuwamy skórkę. Jeśli papryka jest odpowiednio opieczona skórka chodzi w 2-3 kawałkach z całości strąka.



6 komentarzy:

  1. Dobry sposób! Chociaż mi często brakuje cierpliwości na obieranie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, mnie się przyda taka wiedza :))

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak nie chcemy mieć tłustej papryki, no i w miarę nie upieczoną/usmażoną to wsadzamy ją do piekarnika centralnie pod grilla i szybko opiekamy pod mocno rozgrzaną spiralą. Wyskoczą czarne bąble, ale sama papryka będzie prawie surowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy pomysł:) ja zawsze ściągałam za pomocą gorącej wody:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sposób, dzięki na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak samo robie tylko pieke w piekarniku:)

    OdpowiedzUsuń