czwartek, 15 sierpnia 2013

PIEROGI ZE SZPINAKIEM I TWAROŻKIEM


                                              

Dziś pierogi,które niezmiennie królują  w moim domu.

PIEROGI ZE SZPINAKIEM:
ciasto:
  • mąka 
  • 1 jajko
  • kilka łyżek oleju
  • woda
Proporcji celowo nie podaję, bo każdy i tak robi na oko. Ciasto ma być zwięzłe i elastyczne,a więc wysypujemy mąkę, dodajemy jajko i olej oraz tyle wody by udało nam się wszystko  pięknie połączyć, a przy tym dało się lekko rozwałkować.






farsz:
  • 450g  mrożonego szpinaku
  • łyżka oleju
  • 20 dag twarogu (bez znaczenia czy tłusty czy chudy)
  • 1-2 ząbki rozgniecionego czosnku 
  • sól,pieprz
Na patelnię z rozgrzanym olejem wrzucamy zamrożony szpinak i na małym ogniu przesmażamy go do momentu rozmrożenia i odparowania wody.  Do lekko przestudzonego szpinaku dodajemy twaróg i lekko mieszamy, doprawiamy solą, pieprzem i zmiażdżonym czosnkiem.
Z ciasta wykrawamy kółka i lepimy małe pierożki.
Gotowe pierożki gotujemy i podajemy ze śmietaną lub jak ja podsmażoną cebulką i zrumienioną bułką tartą.



9 komentarzy:

  1. pierogi zawsze pyszne:) ja szczególnie lubię je jesienią , bo na dworze chłodno, a w domu na talerzach gorące pierogi i pachnąca cebulka!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale bym zjadła teraz takiego pieroga mmm pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię dania ze szpinakiem. A takich domowych pierogów ze szpinakowym nadzieniem jeszcze nie miałam okazji jeść. Na pewno są pyszne :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Z PODSMAŻONĄ CEBULKĄ I ZRUMIENIONĄ BUŁECZKĄ TO POEZJA !

    OdpowiedzUsuń
  5. pierożki palce lizać, z szpinakiem to ja tez lubię

    OdpowiedzUsuń
  6. Wytrawne pierożki to dla mnie. Bardzo lubię ze szpinakiem. Smaki mi narobiłaś, porywam jednego :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam :) robię bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń