piątek, 16 sierpnia 2013

WYKWINTNA ZUPA ŁOSOSIOWA



Dzisiaj proponuję zupę, która na pierwszy rzut oka wygląda jak nasza stara znajoma - pomidorowa. Ale nic bardziej mylnego. Zupy łososiowej nie powstydzi się najlepsze przyjęcie. Jeśli tylko lubicie łososia.

Wykwintna zupa łososiowa:

  • 1,5 litra bulionu rybnego (ew. warzywnego )
  • 200g filetów z wędzonego łososia
  • 2 niewielkie marchewki
  • 1/4 małego selera
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 pora ( tylko biała część )
  • 1 puszka pomidorów (ew.mały słoiczek przecieru pomidorowego)
  • sól, pieprz, suszona kolendra
  • łyżka słodkiej śmietany

W garnku zagotowujemy bulion. Marchewki, seler i czosnek obieramy, pora oczyszczamy. Warzywa płuczemy, kroimy na małe kawałki. Wrzucamy do wrzącego bulionu. Gotujemy około 10min. Rybę kroimy na małe kawałki, dodajemy do gotujących się składników. Całość doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy płomień i gotujemy razem jeszcze 15min.

Kiedy warzywa i ryba będą zupełnie miękkie, dodajemy do nich pomidory z puszki. Całość miksujemy blenderem na gładko.
Zupę przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i kolendrą. Wlewamy śmietanę. 
Zupę podajemy z pszennymi grzankami lub bagietką.



8 komentarzy:

  1. Wyglada wspaniale i faktycznie bardzo wykwintnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda wyśmienicie i pewnie tak samo smakuje :)

    jeśli masz chwile pozostaw po sobie slad u mnie- www.madeleinelife.blogspot.com , spodobalo ci się choć trochę u mnie? zaobserwuj, na pewno się odwdziecze ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za łososiem, ale ja nie mam nic do gadania ha ha w tej kwestii. Reszta rodziny lubi więc i robię. Zupką to moja mama by się zajadała :-

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentuje się wspaniale! :) I ta zastawa - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście wykwintna i tak pięknie podana !

    OdpowiedzUsuń
  6. Rany jakie to musi byc pyszne! Uwielbiam lososia wiec pewnie i taka zupka przypadlaby mi do smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No tak, u Ciebie taki kremdelakrem, a mnie tylko te świnie furt...
    P.S. Półdupki są jasne, bo z czego niby jest szynka?
    CaUski!

    OdpowiedzUsuń
  8. czuję że by mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń