czwartek, 3 kwietnia 2014

PIEROGI Z KASZĄ GRYCZANĄ I MIĘSEM




Dzisiaj kolejny przepis  na pierogi. Gotowana i podsmażana kasza gryczana połączona z gotowanym mięsem rosołowym, a do tego podsmażana cebulka. Tak powstał, jak dla mnie, kolejny farsz na pierogi idealne.

PIEROGI Z KASZĄ GRYCZANĄ I MIĘSEM:
ciasto:

  • 400g mąki
  • 1 jajko
  • około 200ml zimnej wody (ile ciasto zabierze)
farsz:
  • 100g kaszy gryczanej
  • 250g mięsa rosołowego 
  • 1 mała cebula
  • olej
  • sól, pieprz, lubczyk
Kaszę gryczaną gotujemy w osolonej wodzie według czasu podanego na opakowaniu. Odstawiamy do przestudzenia.
Ugotowane i przestudzone mięso ( ja użyłam udek drobiowych i kawałeczka wołowiny) siekamy dość drobno nożem.
Cebulę siekamy i podsmażamy na 1 łyżce oliwy razem z ugotowaną kaszą.
Po przestudzenia wszystkich składników farszu łączymy je. Doprawiamy solą, pieprzem i świeżym lub suszonym lubczykiem.
Z mąki, jajka i wody zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy je cienko, podsypując mąką, a następnie wykrawamy krążki, które napełniamy farszem i dokładnie zlepiamy. 
Gotowe pierogi gotujemy w osolonym wrzątku do momentu wypłynięcia na powierzchnię wody. Podajemy z podsmażoną cebulką. Rewelacyjnie smakują również lekko podsmażane.


9 komentarzy:

  1. mmm..ależ przepysznie wyglądają :) kocham pierogi!

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie apetyczne pierogi! jak marzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy farsz, dotąd jadłam pierogi z kaszą gryczaną i z serem, pyszne są więc i z mięskiem spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kusisz tymi pierogami!:) ciekawe nadzienie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. do tej pory jadłam tylko raz i to z serem..
    Dobre to połączenie, kurczę!
    Musze sama się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z serem jadłam ,ale w połączeniu z mięskiem? zapowiadają się pysznie

    OdpowiedzUsuń
  7. No nie można się nie zgodzić - na pewno przepyszne!

    OdpowiedzUsuń