czwartek, 10 kwietnia 2014

BABKA Z AJERKONIAKIEM I CZEKOLADĄ






Pyszna, wilgotna babka nadziana bogato kawałkami czekolady. Wyjątkowości nadaje jej dodatek ajerkoniaku. Lekko wyczuwalny, ale doskonale komponujący się z subtelnym smakiem gorzkiej czekolady.

BABKA Z AJERKONIAKIEM I CZEKOLADĄ:
forma z kominkiem śr16cm


  • 125g masła
  • 125g mąki pszennej
  • 70g gorzkiej czekolady 
  • 125g cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100ml ajerkoniaku
Masło utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na gładką masę. Dodawać kolejno jajka nie przestając miksować. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać do masy po łyżce. Następnie wlać powoli ajerkoniak. Do powstałej masy wrzucić posiekaną czekoladę i delikatnie wymieszać łyżką.
Formę z kominkiem wysmarować dokładnie masłem i delikatnie oprószyć mąką. Do tak przygotowanej formy wlać ciasto i wstawić do nagrzanego do 170st.C piekarnika i piec przez 45 - 50min do tzw suchego patyczka. Po przestudzeniu udekorować polewą lub posypać obficie cukrem pudrem. Ja ze swoją zaszalałam i polałam ją roztopioną białą czekoladą i posypałam wiórkami czekoladowymi.





8 komentarzy:

  1. Rewelacyjna wersja babki, naprawdę chętnie bym ją teraz spałaszowała do porannej kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne połączenie smaków, czyta rozpusta czekolada i ajerkoniak:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda, też mam w planach babę z ajerkoniakiem:) twoja wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Szalejesz z tymi babkami! Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o matulu... byłaby moją ulubioną zapewne!! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha...:) jednak babka to zawsze dobry pomysł bo można wrzucić do niej prawie wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż za połączenia ! Zdecydowanie coś dla mnie !

    OdpowiedzUsuń