czwartek, 17 kwietnia 2014

CZEKOLADOWY WARSTWOWIEC







Dzisiaj przepis na ciasto, które na początku mnie w ogóle nie przekonało, ale kiedy je zrobiłam zakochałam się w nim natychmiast. Mocno kakaowe ciasto przełożone pyszną czekoladową masą, Nie za słodkie, idealne do krojenia w szerokie plastry lub kostkę.


CZEKOLADOWY  WARSTWOWIEC:
forma keksówka
ciasto:

  • 4 jajka
  • 4 łyżki cukru
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym. Białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do masy żółtkowej i delikatnie  mieszamy, najlepiej rózgą. Na końcu dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. Wlewamy ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzewamy do temp.180st.C i w tak nagrzanym pieczemy ciasto 30 - 35min do tzw. suchego patyczka. Pozostawiamy do przestudzenia, a zupełnie zimne ciasto przekrajamy na trzy blaty.

masa:
  • 150g białej czekolady
  • 1 szkl śmietany 30%
  • cztery łyżki zmielonego twarogu lub serka mascarpone
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 i 1/2 łyżki żelatyny
 Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki i rozpuszczamy na parze. Żelatynę namoczoną w 4 łyżkach zimnej wody, również rozpuszczamy na parze. Odstawiamy do przestudzenia.Śmietanę ubijamy na sztywno. Ser ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Do utartego sera dodajemy ubitą śmietanę i cały czas miksując dodajemy przestudzoną czekoladę i żelatynę. 
Do formy, w której piekliśmy ciasto wkładamy z powrotem pierwszy blat ciasta i  rozprowadzamy na nim połowę masy. Następnie wkładamy kolejny blat ciasta i pozostałą masę. Nakrywamy ostatnim blatem, lekko dociskamy, aby masa równo się rozłożyła i wstawiamy do lodówki na przynajmniej dwie godziny.



7 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie, a ja uwielbiam takie czekoladowe pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny i smaczny !
    Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Wielkanocnym : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  3. O widzę moje bratki z plantacji mojej jedno doniczkowej ha ha. Ciacho wygląda obłędnie, piękne warstwy, serowy przekładaniec pycha.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uczta dla podniebienia, jestem oczarowana tym ciastem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ciacho! Ma w sobie wszystko co pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda bardzo efektownie:) mnie kusi samym wyglądem:)

    OdpowiedzUsuń