wtorek, 29 kwietnia 2014

DOMOWA GRANOLA





Od jakiegoś czasu coraz więcej rzeczy przygotowuję w domu zamiast kupować tzw.gotowce. Przyczyna jest prosta. Przeraża mnie ilość chemii ładowanej do żywności. Z tego też powodu zagościła u mnie domowa granola. Przygotowana ze składników, które mi najbardziej odpowiadają, nie za słodka, chrupiąca. Idealna do mleka, jogurtu czy też deserów.

GRANOLA:


  • 1 szkl  płatków owsianych
  • 1/3 szkl otrębów pszennych
  • 1/2 szl posiekanych orzechów laskowych
  • 1/3 szkl wiórków kokosowych
  • 1/3 szkl posiekanych migdałów
  • 2 - 3 łyżki miodu
Na suchej patelni podprażamy lekko płatki owsiane i otręby. Kiedy zaczynają się rumienić dodajemy orzechy i migdały. Prażymy lekko mieszając. Kiedy składniki staną się chrupiące i ładnie przyrumienione dorzucamy wiórki kokosowe. Prażymy jeszcze około 1min, po czym wlewamy 2 łyżki miodu i energicznie mieszamy. Odstawiamy do przestygnięcia, co jakiś czas dodatkowo jeszcze mieszając, aby powstałe grudki nie były zbyt duże. Zupełnie zimną granolę przechowujemy w zamkniętym szklanym naczyniu.



8 komentarzy:

  1. Taka domowa granola jest najlepsza! Do niej wystarczy jogurt i gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. domowa, najlepsza! śniadanko idealne!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam, bo jestem okropnie leniwa, ale chyba w końcu spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, domowa granola nie ma sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna taka domowa :) i z kokosem - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. domowej jeszcze nie robiłam, ale na pewno jest lepsza i można stworzyć własne mieszanki, szczególnie że nie lubię rodzynek a one są często dodawane:P

    OdpowiedzUsuń